Przejdź do treści
EBD 2020
Oficjalna strona turystyczna Bydgoszczy

Tupot Poetycki #70 | SLAM maraton -Fetlar/Kempa

Gdzie?
Tupot Poetycki #70 | SLAM maraton -Fetlar/Kempa

Informacje od Organizatora:
SLAM
to turniej poetycki, na którym każdy może wystąpić, wystarczy zgłosić się na tupotpoetycki@gmail.com
- poeta ma 3 minuty,
- nie używa rekwizytów ani muzyki
- prezentuje swój tekst w dowolnej formie
- można prezentować czytając z kartki, urządzenia mobilnego, pamięci / improwizować
turniej składa się z trzech części: pierwsza, w której występują wszyscy zgłoszeni, półfinał (cztery osoby), finał (dwie) to publiczność decyduje o tym, jak przebiega wieczór, kto przechodzi dalej! klasycznie stówka dla zwycięzcy
Instalacja słowno-muzyczna
Z wielką przyjemnością zapraszamy państwa na live-act duetu Fetlar w trakcie którego zanurkujemy w odmęty koralowych raf polskiego futuryzmu. Wśród dźwiękowych wodorostów będzie można wysłuchać poezji Tytusa Czyżewskiego, Brunona Jasieńskiego, Anatola Sterna, Aleksandra Wata, a także Stanisława Młodożeńca.
wjazd:
w dniu wydarzenia 20PLN — występujący free
- stół czasu bez szwajcarskiej precyzji
19:50 - 20:00 — zbiórka slamerska / otwarcie drzwi
20:10 — otwarcie wieczoru + główna część SLAMu: część 1
(opcjonalnie część 2)
przerwa 15 minut
21:50 — półfinał + finał SLAMu
przerwa 15 minut
22:35 — instalacja słowno muzyczna Fetlar/Kempa
Adam Kempa
urodzony w Bydgoszczy muzyk, instrumentalista, animator kultury i wydawca muzyczny. Występuje jako artysta solowy lub z takimi grupami artystycznymi jak: Godot, 5G, Rozwód, Fetlar. Zagrał ponad 100 koncertów w Polsce i za granicą, czasami lubi piosenki, czasami niekontrolowany hałas. Przy jego współudziale opublikowano kilkanaście oficjalnych wydawnictw muzycznych. W przeszłości związany z koncertową i festiwalową działalnością Miejskiego Centrum Kultury w Bydgoszczy. Rozwinął i pozwijał z czterdzieści tysięcy metrów bieżących kabla w bydgoskim Mózgu. Prowadzi inicjatywę Iskariota związaną z dystrybucją polskich niezależnych wydawnictw płytowych.
Fetlar
to artystyczny pseudonim bydgoskiego muzyka Mateusza Lubiewskiego, wyrosłego na gruncie bydgoskiej sceny eksperymentalnej związanej z klubem "Mózg".
Fonograficznie zadebiutował w duecie współtworzonym z Adamem Kempą o błyskotliwej nazwie Kempa/Lubiewski. W tym układzie wydane zostały dwa albumy – debiutancki Do Oraju Barwistanu (2016) i sofomor Godot (2017), na której udzieliło się kilku uznanych na scenie alternatywnej artystów (Krzysztof Ostrowski (Clinamen), Łukasz Jędrzejczak (Alameda 5), Maciej Domagalski (Kordian Trudny).
W kolejnych latach Lubiewski udzielał się również jako gitarzysta bydgoskiej inkarnacji orkiestry improwizowanej (BOI), którą współtworzy z takimi muzykami jak Jacek Buhl (Alameda 5, Jachna/Mazurkiewicz/Buhl), Marcin Karnowski (3moonboys, Variete), Rafał Iwański (Alameda 5, Kapital).
W 2022 zadebiutował pod pseudonimem Fetlar albumem Inner forensics, wydanym przez warszawską oficynę Opus Elefantum. Materiał, który będzie promowany podczas jesiennej trasy koncertowej zrodził się z fascynacji aleatoryzmem, generative music i sztuką nowych mediów. Powstał jako dźwiękowa kontemplacja nad rolą twórcy w kontekście rozwoju współczesnej technologii, a jego zarys zrodził się już w 2018 roku kiedy Instytut Adama Mickiewicza wraz z firmą Ableton stworzyli bibliotekę sampli w oparciu o archiwalne nagrania legendarnego Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia.
Album miał brzmieć futurystycznie, ale jako, że niełatwo w drugiej dekadzie XXI wieku zbudować brzmienie, które można uznać za futurystyczne, Lubiewski postanowił odnieść się do form, które w swoim czasie były pionierskie i w specyficzny sposób ich charakter cały czas jawi się w zbiorowej świadomości jako rewolucyjny.
Samplom Studia Eksperymentalnego Inner forensics zawdzięcza niemal całą warstwę rytmiczną i chłodny retrofuturystyczny koloryt, a warstwę melodyczną standardowym narzędziom kompozycyjnym, które momentami zostały poszerzone o generatory używające techniki uczenia maszynowego. Całość została ocieplona sporą ilością mglistych padów i dronów, które miały za zadanie zrównoważyć chłodną mechaniczność materiału.
Za proces postprodukcji albumu odpowiadał Jakub Ziołek (Stara Rzeka, Alameda 5), a za oprawę graficzną artystka audio-wizualna Nina Adrjanczyk (Akpatok).
Gatunek: Ambient/Glitch/Experimental Music/IDM
"Muzykę cechuje wyraźna stabilność i wysoki poziom złożenia przy, powtórzę, ujmującej lekkości słuchania. Lubiewski zadbał też, żeby jego muzyka nie straciła dynamiki i nie utknęła w roli umilacza tła. Zbyt wiele tu niekonwencjonalnych zagrywek, współczesnych zabaw z dekonstrukcją, a także szerokiej wizji (…)"
Jarosław Szczęsny, Nowa Muzyka


____________________
Kalendarz wydarzeń
odbywających się w Bydgoszczy miej zawsze pod ręką dzięki aplikacji mobilnej (Android i iOS).
______________________
Informacje o wydarzeniach przesyłajcie na adres wydarzenia@visitbydgoszcz.pl
______________________
Bydgoskie Centrum Informacji nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek zmiany miejsc, godzin i dat wydarzeń.

do góry

Nasza strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, marketingowych i promocyjnych. Możesz wyłączyć tę opcję w ustawieniach prywatności swojej przeglądarki. Polityka prywatności

Rozumiem