Przejdź do treści
EBD 2020
Your official city guide to Bydgoszcz
#visitbydgoszcz

Wieczór z Mozartem

Gdzie?
Wieczór z Mozartem

Orkiestra Kameralna Capella Bydgostiensis
Kai Bumann dyrygent
Katarzyna Jaracz sopran


 


Wolfgang Amadeusz Mozart (1756 – 1791)


– Kasacja G-dur KV 63


– Aria koncertowa Nehmt meinen Dank KV 383


– Aria koncertowa Voi avete un cor fedele KV 217


– Gavotte B-dur KV 300


– Aria koncertowa Bella mia fiamma KV 528


– Symfonia g-moll nr 40 KV 550


  Bilety do nabycia na www.bilety24.pl, w kasie biletowej FP
oraz w Biurze Podróży „Wakacyjny świat” ul. Magnuszewska 8, Bydgoszcz tel. 52 320 52 29


 Tylko Mozart! – takie koncerty nie mają szans spowszednieć. Ten wieczór wypełnią m.in. piękne arie koncertowe Mistrza Amadeusa, które, obok oper, przez całe życie komponował. Powstały w ten sposób znakomite kompozycje, porywające dramaty muzyczne w małym formacie. Mozart pisał je z myślą o konkretnych śpiewakach, uwzględniając możliwości i właściwości ich głosu. Tak było m.in. z pierwszą miłością kompozytora, wybitną sopranistką Alojzą Weber, znaną z olbrzymiej skali głosu oraz przyjaciółką Józefą Duszek, obdarzoną z kolei nieprzeciętną muzykalnością. Ponadto w programie dwa Mozartowskie dzieła instrumentalne. Kasacja G-dur KV63 (kasacja, wł. cassazione), jedna z XVIII-w. form muzyki popularnej, przeznaczona do wykonywania na wolnym powietrzu, wieloczęściowa, o charakterze suity, zbliżona do divertimenta i serenady; do wybitnych kompozytorów tej formy w klasycyzmie prócz Mozarta należał też Haydn. Symfonię g-moll KV 550, szybko zaczęto nazywać „Wielką”, przede wszystkim dla odróżnienia od wcześniejszej symfonii w tej tonacji (KV 173). Jest to jedna z najbardziej burzliwych i mrocznych kompozycji Mozarta, należy jednocześnie do tych najbardziej rozpoznawalnych, a to dzięki specyficznemu tematowi rozpoczynającemu dzieło, który nazwano wyrafinowanie „szloch spoza koronkowej chusteczki”.


Arie usłyszymy w interpretacji sopranistki Katarzyny Jaracz – dyplomantki Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, w klasie śpiewu solowego Małgorzaty Greli. Swe umiejętności wokalne doskonaliła podczas kursów mistrzowskich u Urszuli Kryger, Mai Nosowskiej, Olgi Pasiecznik i Marka Rzepki. Prowadzi ożywioną działalność koncertową na terenie Polski. W 2012 zadebiutowała na deskach Opery Nova partią Elisetty w „Potajemnym małżeństwie” Cimarosy. Regularnie współpracuje z zespołem muzyki dawnej Illo Tempore. Na podium dyrygenckim stanie szef artystyczny FP – maestro Kai Bumann.

do góry

We use cookies to facilitate the use of our services. If you do not want cookies to be saved on your hard drive, change the settings of your browser.

I understand