Przejdź do treści
EBD 2020
Your official city guide to Bydgoszcz
#visitbydgoszcz

Wiatr we włosach

Gdzie?
Wiatr we włosach

 Informacje od Organizatora:
Zapraszamy serdecznie na etiudę dyplomową Basia Gmyrek, która 17.VI uzyskała ocenę celujacą na wydziale choreografia i techniki tańca w Akademii Muzycznej w Łodzi. Muzykę skomponował Daniel Kaczmarczyk, perkusjonalista zespołu Dikanda. Po etiudzie duety i solówki naszych tancerek a w drugiej części Orientalny show :zapraszamy
Choreografia- Barbara Gmyrek
Promotor- mgr Anna Wytych - Wierzgacz
Tancerze: Marzena Cylwik, Katarzyna Paszkiewicz, Gabriela Łucejko , Magdalena Sakwińska (Magdalena Joanna) , Patrycja Pati Nawrocka, Barbara Basia Gmyrek
Muzyka skomponowana specjalnie na potrzeby tego projektu przez Daniel Kaczmarczyk, perkusjonalista zespołu Dikanda.
1 października 2011 r. cztery kobiety arabskie, zapoczątkowały online kampanię, która wzywa do przyznania kobietom wolności wypowiedzi, myśli, nauki, zatrudnienia oraz wolności ubierania się jak chcą, a także praw politycznych. Kampania, otrzymała jak dotąd poparcie ponad 55 tysięcy kobiet i mężczyzn z całego świata, włącznie ze znanymi działaczkami, m.in. laureatka Pokojowej Nagrody Nobla z 2011 r. Tawakkol Karman czy egipska lekarka i pisarka dr Nawal Al-Saadawi. Dana Bakdounis, młoda opozycjonistka syryjska, zamieściła fotografię, na którym trzyma swoje zdjęcie paszportowe, gdzie nosi hidżab. Napisała: „Popieram Powstanie Kobiet w Świecie Arabskim, ponieważ przez 20 lat nie wolno mi było poczuć powiewu wiatru na skórze i we włosach". Kilka dni później zdjęcie to zostało usunięte ze strony kampanii przez Facebook z powodu skarg elementów islamskich, które opisywały je jako „obraźliwe". Wśród zwolenników, którzy zamieścili swoje zdjęcia, jest również wielu mężczyzn, którzy podają te same powody. Egipski reżyser filmowy Omar Salameh napisał: "Popieram Powstanie Kobiet w Świecie Arabskim. Jak możemy udawać, że walczymy z dyktaturą, skoro każdy z nas zachowuje się jak dyktator w stosunku do swojej matki, siostry, żony lub córki? Jeśli my traktujemy je jak niewolnice, one wychowają tylko niewolników". Do tego projektu zaprosiłam 5 kobiet z różnych miast, które na co dzień trenują taniec arabski oraz interesują się jego historycznym podłożem. Z jednej strony kobieta arabska w tańcu jest bardzo świadoma swojej kobiecości, z drugiej zaś wykonywanie go publicznie jest ujmą na honorze rodziny. Dziś poprzez taniec chcę poruszyć z Państwem ważny temat jakim jest dyskryminacja kobiet w krajach arabskich.


 


 

do góry

We use cookies to facilitate the use of our services. If you do not want cookies to be saved on your hard drive, change the settings of your browser.

I understand