Budowanie marki festiwalu jako szczególnego rodzaju wydarzenia kulturalnego - warsztaty
Gdzie?O CYKLU
Zapraszamy na cykl spotkań i warsztatów z Anną Proszowską-Salą, które będą dotyczyć różnych obszarów działalności kulturalnej. Idea spotkań opiera się na przekazywaniu wiedzy i doświadczeń w obszarach związanych z organizacją festiwali, budowania marki osobistej oraz działań z zakresu promocji. Podczas warsztatów w praktyczny sposób poznamy różnorodne narzędzia i strategie, a poprzez dyskusję i ćwiczenia zdobędziemy umiejętności, które wpłyną na podniesienie skuteczności w pracy.
W Młynach Rothera tworzymy inspirujące środowisko dla rozwoju i chętnie dzielimy się wiedzą, która sprzyja rozwojowi zawodowemu i osobistemu. Pragniemy, aby nasze spotkania były nie tylko źródłem wiedzy, ale także miejscem, gdzie wspólnie rozwijamy się i podnosimy jakość naszej pracy. Dążymy do profesjonalizacji branży poprzez wymianę doświadczeń i budowanie sieci kontaktów.
O SPOTKANIU
Pierwsze spotkanie będzie dotyczyło budowania marki festiwalu jako szczególnego rodzaju wydarzenia kulturalnego. Rynek festiwali jest duży, a wszystkie funkcjonujące na nim podmioty walczą o uwagę publiczności, partnerów, sponsorów. Festiwale są architektami marek miejsc. Często mają swoją renomę, historię, przynoszą realne korzyści miejscom, w którym się odbywają, wpływając na ich wizerunek, sławę i dochody. Jednak muszą stale dbać o swoją pozycję, markę i komunikację – po to, aby nie utracić znaczenia, a co za tym idzie dotychczasowej pozycji i finansowania.
Celem spotkania jest wsparcie merytoryczne zarządzających i ich zespołów w procesie budowania, rozwijania i umacniania marki festiwalu.
Udział w warsztatach pomoże w:
- spojrzeniu na nowo na sposób tworzenia koncepcji merytorycznych i promowania festiwalu,
- budowaniu wyrazistej i przyciągającej uwagę marki festiwalu dzięki inteligentnej promocji,
- zmianie dotychczasowego sposobu działania w obszarze promocji na bardziej efektywny i korzystny dla festiwalu,
- wzmocnieniu i zoptymalizowaniu swoich dotychczasowych działań promocyjnych, żeby wejść na wyższy poziom ze swoją komunikacją z rynkiem i odbiorcami,
- zyskaniu całkowitej jasności i klarowności w kwestii tego, jak mówić o tym, co masz do zaoferowania i przekazania poprzez swój festiwal,
- zrozumieniu i przyciąganiu tych „właściwych” odbiorców, słuchaczy, klientów, partnerów,
- realizowaniu konkretnych celów wizerunkowych i finansowych, dzięki dobrze zaplanowanym działaniom promocyjnym.
Zakres merytoryczny warsztatów obejmować będzie takie zagadnienia jak:
- trendy w Polsce i na świecie, które mają wpływ na tworzenie marek festiwalowych,
- analiza benchmarku Twojego wydarzenia,
- diagnoza sytuacji wyjściowej w odniesieniu do marki Twojego festiwalu,
- funkcje promocji w odniesieniu do festiwalu – po co to robić?
- wyznaczanie celów działań promocyjnych wokół festiwalu,
- kluczowe grupy interesariuszy – kim są i jak o nich myśleć?
- kluczowe komunikaty vs kluczowe grupy odbiorców – jak je definiować?
- narzędzia i techniki promocji w świecie on-line i off-line, w tym m.in.: public relations, public affairs, content creation, działania reklamowe, publicity,
- kanały komunikacji – jak dobierać?
- jak pisać, mówić i pokazywać to co dotyczy festiwalu?
- jak definiować mierniki efektywności swoich działań?
- harmonogram prac – ważny element zarządzania promocją,
- planowanie budżetu promocyjnego
- case studies – przykłady z polski i ze świata najciekawszych działań promocyjnych dedykowanych festiwalom.
O PROWADZĄCEJ
Anna Proszowska-Sala – jest strategiem, specjalistką od komunikacji marketingowej i Public Relations, executive i career coachem. Osobiste doświadczenia pozwalają jej na zaoferowanie innym wolnego od stereotypów i schematów spojrzenia z nowej perspektywy na własne zawodowe możliwości. Wierzy, że kariera może mieć wiele oblicz, być niezwykle ciekawa i satysfakcjonująca a granice osobistego i zawodowego spełnienia wyznacza wyłącznie nasza wyobraźnia i odwaga. Współpracuje z utalentowanymi profesjonalistami z branży sztuki i sektorów kreatywnych. W swojej pracy koncentruje się na wyzwalaniu potencjału twórczego, kreatywności i tworzeniu skutecznej strategii, by osiągać obrane cele. Jest Misją jest wyposażanie artystów i twórców w wiedzę niezbędną do tego, aby efektywnie działać we współczesnym świecie i mieć na niego większy wpływ. Wśród klientów, dla których dotychczas pracowała i którzy powierzali jej swoje marki i budżety znajdują się takie firmy jak: T-mobile, Orange, Stroer Group, Jeronimo Martins, ABB, PZU SA, Polnord SA, AMS SA, European Commision, Vastint, Costa Coffe, SMB Miller, Kompania Piwowarska, zarządy miast i regionów i wielu innych.
Informacje organizacyjne:
Kiedy? 26.03.2024 r., godz. 10.00-16.00, podczas spotkania przewidujemy przerwę kawową oraz lunch
Gdzie? Młyny Rothera, Spichrz Zbożowy, II piętro
Dla kogo? dla osób, które zawodowo odpowiadają za zarządzanie, organizację i produkcję festiwali, osób, które są członkami zespołów pracujących przy tego typu projektach, osób z potencjałem myślących o profesjonalizacji, które chcą wkroczyć do sektora kreatywnego lub myślą o organizacji własnego festiwalu
Cena: 260 zł
KOLEJNE WYDARZENIA Z CYKLU
24-25.04.2024 r. – Budowanie marki osobistej i rozwoju kariery w sektorze kreatywnym
15-16.05.2024 r. – Planowanie działań promocyjnych w odniesieniu do projektów i przedsięwzięć artystycznych i kulturalnych
______________________
Kalendarz wydarzeń odbywających się w Bydgoszczy miej zawsze pod ręką dzięki aplikacji mobilnej (Android i iOS).
______________________
Informacje o wydarzeniach przesyłajcie na adres wydarzenia@visitbydgoszcz.pl
______________________
Bydgoskie Centrum Informacji nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek zmiany miejsc, godzin i dat wydarzeń.