Przejdź do treści
EBD 2020
Your official city guide to Bydgoszcz
#visitbydgoszcz

Renata Przemyk – Przemyk Akustik Trio

Gdzie?
Renata Przemyk – Przemyk Akustik Trio
Jest artystką niezwykłą, która od lat konsekwentnie podąża własną drogą, nie poddając się zewnętrznym wpływom i konsekwentnie łącząc doskonałe kompozycje z nieszablonowymi pomysłami na aranżacje utworów. Twórczość Renaty Przemyk można określić, jako niebanalną, melodyjną, ale zarazem błyskotliwie zaaranżowaną i przede wszystkim zagraną - piosenki w wykonaniu artystki angażują słuchacza nie tylko pod względem muzycznym, ale także zmuszają do skupienia się na przekazie niesionym przez słowa, nacechowane rzadko spotykanym na polskiej scenie muzycznej poetyckim urokiem.

Wielokrotnie była nominowana i nagradzana. Jej twórczość zyskała pochlebne recenzje pośród publiczności, krytyki muzycznej i przemysłu fonograficznego. Świadczą o tym nagrody przywiezione z festiwali, w których brała udział: główna ze Studenckiego Festiwalu w Krakowie, opolska Karolinka, sopocka bursztynowa płyta. Występowała także na festiwalu w Jarocinie i na przeglądzie piosenki aktorskiej we Wrocławiu i Kolonii. Koncertowała również za granicą: we Francji (Normandia, Bretania, Paryż) i w Nowym Yorku. Współpracowała z wieloma artystami, takimi jak.: Fiolka, Habakuk, Pidżama Porno, Strachy Na Lachy, Plateau (ich wspólny utwór "Nic nie pachnie tak jak Ty" przez pół roku utrzymywał się w ścisłej czołówce Listy Przebojów "Trójki") czy z Kasią Nosowską - przebojowa "Kochana".

W plebiscycie "Polityki" i "Wprost" znalazła się w setce najwybitniejszych artystów minionego stulecia.

Zadebiutowała pod koniec 1989 roku w zespole Ya Hozna, który wydał płytę pod tym samym tytułem przynoszącą takie przeboje jak: "Babę zesłał Bóg" czy "Protest Dance". Po zawieszeniu działalności zespołu Renata rozpoczęła z powodzeniem solową karierę. Systematycznie ukazywały się kolejne płyty: "Mało zdolna szansonistka" (1992), "Tylko kobieta" (1994), "Andergrant" (1996), "Hormon" (1999), "Blizna" (2001), "Balladyna" (2002) z muzyką do spektaklu w reżyserii Jana Machulskiego, a w 2003 roku ukazała się kompilacja największych przebojów artystki zatytułowana "The best of". W 2006 roku ukazała się płyta "Unikat". 28 października 2005 r. w Teatrze Rozrywki w Chorzowie odbyła się premiera 14 piosenek autorstwa Renaty Przemyk i Anny Saranieckiej do spektaklu "Odjazd" w reżyserii Freda Apke.

W 2009 roku piosenki ukazały się na płycie pod tym samym tytułem, która błyskawicznie zdobyła miano "złotej" a singiel promujący płytę - piosenka "Odjazd" zdobyła pierwsze miejsce na Liście Przebojów radiowej "Trójki". W 2010 r. Renata po raz kolejny skomponowała muzykę do spektaklu, tym razem do "Szyca" Hanoha Levina, którego premiera odbyła się w czerwcu 2010 roku. Na przełomie października i listopada 2010 r. ukazała się płyta pt. "Panienki z temperamentem", na której Renata wspólnie z Kayah śpiewa piosenki z repertuaru "Kabaretu Starszych Panów". We wrześniu 2011 roku ukazała się nowa piosenka Renaty Przemyk pt. "Jakby nie miało być", do której teledysk nakręcił Bartek Kulas. Piosenka przez 35 tygodni utrzymywała się na Liście Przebojów Programu Trzeciego Polskiego Radia. 24 lutego 2012r. w Teatrze RAMPA w Warszawie odbyła się premiera kolejnego spektaklu muzycznego pt. "MONSTERS. PIEŚNI MORDERCZYŃ", do którego Renata skomponowała 6 piosenek.

21 września 2012 r. ukazała się płyta "Renta Przemyk Akustik TRIO", która jest dopełnieniem akustycznego projektu koncertowego Artystki pod tym samym tytułem.

23 września 2013r. ukazała się płyta "Renata Przemyk w Trójce" vol. 7 z koncertem zarejestrowanym w studiu im. Agnieszki Osieckiej, który Renata zagrała w lutym 2012r. na antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia.

30 września ukazała się najnowsza, premierowa płyta Artystki, na która fani czekali 5 lat, pt.: "RZEŹBA DNIA". Równocześnie, w 2014 roku przypadło XXV-lecie twórczości artystycznej Artystki.
PRZEMYK AKUSTIK TRIO

To kameralny projekt, w którego skład wchodzą oprócz wokalistki (czasem sięgającej po gitarę akustyczną, mini akordeon, głównie jednak po instrumenty perkusyjne) świetni instrumentaliści. Zobaczyć i usłyszeć możemy Piotra Wojtanowskiego grającego na fretlessie i gitarze akustycznej, na głównej gitarze akustycznej - Grzegorza Palkę. Artyści sięgają po utwory znane odzierając je jednak z pierwotnych aranżacji. Także po te lubiane, lecz nieco zapomniane jak również po piosenki z najnowszej płyty "RZEŹBA DNIA". Z czystej akustycznej formy promieniuje nowa energia i wzruszenie; dają się słyszeć subtelności, które wcześniej były jedynie dopełnieniem a teraz mile zaskakują, jako walor główny. Koncert, choć bardziej nastrojowy od tych, które znamy z dużych sal czy plenerów, jest pełen zaskakujących zwrotów, energii, wirtuozerskich rozwiązań aranżacyjnych. Dzięki wysmakowanej oprawie aranżacyjnej, wyjątkowo czytelny jest głos artystki oraz - co za tym idzie - przekaz wszystkich piosenek, które nabierają przez to zupełnie nowej wartości dla odbiorcy. Wszystkie te elementy układają się w harmonijną całość i sprawiają, że odbiór tego projektu jest wyjątkowo przejrzysty i spotyka się ze wspaniałą, niespotykaną, równie spontaniczną jak samo wykonanie, reakcją publiczności.

Wstęp 65 PLN

BILETY (do kupienia w kasie MCK):
do góry

We use cookies to facilitate the use of our services. If you do not want cookies to be saved on your hard drive, change the settings of your browser.

I understand