Przejdź do treści
EBD 2020
Your official city guide to Bydgoszcz
#visitbydgoszcz

Na życzenie melomanów

Gdzie?
Na życzenie melomanów

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Pomorskiej
José Maria Florêncio dyrygent
Ewa Vesin sopran


 Richard Wagner (1813-1883) – Preludium i śmierć Izoldy z opery „Tristan i Izolda”
Giuseppe Verdi (1813-1901) – Aria Leonory Tacea la notte placida z I aktu opery „Trubadur”
Vincenzo Bellini (1801-1835) – Uwertura do opery „Norma”
Stanisław Moniuszko (1819-1872) – Aria Halki z IV aktu opery „Halka”
Aleksandr Borodin (1833-1887) – Tańce połowieckie z opery „Kniaź Igor”
Giacomo Puccini (1858-1924) – Aria Sola, perduta, abbandonata z opery „Manon Lescaut”
Pietro Mascagni (1863-1945) – Intermezzo z opery „Rycerskość Wieśniacza”
Pietro Mascagni (1863-1945) – Aria Santuzzy Voi lo sapete o mamma z opery „Rycerskość Wieśniacza”
Georges Bizet (1838-1875) – Intermezzo z III aktu opery „Carmen”
Giacomo Puccini (1858-1924) – Walc Musetty z II aktu opery „Cyganeria”


 KONCERT Z NIANIĄ
Na czas trwania koncertu będzie można zostawić dzieci (od 3 do 7 roku życia) pod opieką wykwalifikowanych animatorów z UKW.
Prosimy o zgłoszenia najpóźniej jeden dzień przed koncertem. Bilety dla dzieci w cenie 1 zł będą do odbioru w kasie biletowej FP.


 


Bilety do nabycia na www.bilety24.pl, w kasie biletowej FP
oraz w Biurze Podróży „Wakacyjny świat” ul. Magnuszewska 8, Bydgoszcz tel. 52 320 52 29


 



Melomani kochają najpiękniejszy instrument, jakim jest ludzki głos, a zwłaszcza w takim wspaniałym repertuarze, i specjalnie dla nich zaśpiewa Ewa Vesin. Oto, co 3 lata temu napisał o sopranistce Sławomir Pietras: „Prawdziwym odkryciem Krynicy była śpiewaczka niejednokrotnie już pokazująca się w polskich teatrach operowych. Nie zechciał jednak tego zauważyć nikt z tych, którzy to dawno zrobić powinni, postawić ten talent tam, gdzie stać powinien. Nazywa się Ewa Vesin. Jest młodą, urodziwą, świetnie poruszającą się po scenie Polką. Posiada ciemny w barwie, elektryzujący głos z gatunku soprano spinto agilita seria, jak określała to sama Maria Callas, myśląc oczywiście o sobie. Ze swadą, jednocześnie dyscypliną i wyobraźnią zaśpiewała Vissi Tarte… z Toski, Sola, perduta, abbandonata… z Manon Lescaut (…). Patrzyłem na nią i słuchałem zauroczony”. Karierę wokalną artystka rozpoczęła jako studentka, debiutując na scenie Opery Wrocławskiej w Czarodziejskim flecie Mozarta. Studiowała śpiew w Akademii Muzycznej w Krakowie i Wrocławiu. Doskonaliła swój warsztat wokalny pod okiem profesor Doris Yarick- Cross i Timothy’ego Shaindlina na Yale University (USA). Od 2010 jest pedagogiem w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Laureatka nagrody dpecjalnej oraz stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007), odznaczona Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 2010). Wielokrotnie kreowała główne role w takich dziełach, jak Halka Moniuszki, Czarodziejski flet Mozarta, Carmen Bizeta, Zemsta nietoperza J. Straussa, Opowieści Hoffmanna Offenbacha, Don Carlos, Otello i Trubadur Verdiego, Tosca Pucciniego, Walkiria Wagnera i innych. Odbyła tournée po Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Wystąpiła dla księżnej i księcia Luksemburga podczas Festival de Wiltz (partia tytułowa w Carmen). W 2005 została zaproszona przez wnuka Richarda Wagnera, Wolfganga Wagnera do udziału w przesłuchaniu w ramach Bayreuther Festspiele. Brała udział w festiwalach, m.in. Viva il Canto, Wratislavia Cantans, Festiwalu Wagnerowskim we Wrocławiu, Musica Polonica Nova. Współpracuje z Operą Krakowską, Śląską i Podlaską, filharmoniami: Wrocławską, Podlaską, Olsztyńską i Zielonogórską oraz NOSPR-em i Polską Orkiestrą Radiową. W latach 2003-2012 była solistką Opery Wrocławskiej, od 2013 jest solistką Teatru Wielkiego w Łodzi. Współpraca z wybitnymi dyrygentami, takimi jak: Krzysztof Penderecki, Jacek Kaspszyk, Alexander Liebreich, Łukasz Borowicz, Michał Klauza, Tadeusz Kozłowski, Tadeusz Serafin, Marek Pijarowski, Wojciech Rodek, oraz reżyserami – Hansem-Peterem Lehmanem, Waldemarem Zawodzińskim, Roberto Skolmowskim, Markiem Weissem (Weiss-Grzesiński), Laco Adamikiem, Michałem Znanieckim, Tadeuszem Bradeckim, itd. – przyczynia się do sukcesów artystycznych Ewy Vesin. Całość poprowadzi maestro José Maria Florêncio, od lat współpracujący z Filharmonią Pomorską, od 10 stały gościnny dyrygent Capelli Bydgostiensis. Urodził się w Brazylii, ale od wielu lat jest obywatelem polskim. Edukację muzyczną rozpoczął w swoim rodzinnym mieście Fortaleza, kontynuował ją na Uniwersytecie Minas Gerais w Belo Horizonte, a następnie uzupełnił na wielu kursach mistrzowskich w swoim kraju oraz w The Juilliard School of Music w Nowym Jorku, Musikhochschule w Wiedniu i w Warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, gdzie ukończył studia z wyróżnieniem na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki w klasie Henryka Czyża. Po przyjeździe do Polski (1985), prawie natychmiast rozpoczął aktywną karierę dyrygencką.


 

do góry

We use cookies to facilitate the use of our services. If you do not want cookies to be saved on your hard drive, change the settings of your browser.

I understand