Przejdź do treści

Tupot Poetycki #70 | SLAM maraton -Fetlar/Kempa

Gdzie?
Tupot Poetycki #70 | SLAM maraton -Fetlar/Kempa

Informacje od Organizatora:
SLAM
to turniej poetycki, na którym każdy może wystąpić, wystarczy zgłosić się na tupotpoetycki@gmail.com
- poeta ma 3 minuty,
- nie używa rekwizytów ani muzyki
- prezentuje swój tekst w dowolnej formie
- można prezentować czytając z kartki, urządzenia mobilnego, pamięci / improwizować
turniej składa się z trzech części: pierwsza, w której występują wszyscy zgłoszeni, półfinał (cztery osoby), finał (dwie) to publiczność decyduje o tym, jak przebiega wieczór, kto przechodzi dalej! klasycznie stówka dla zwycięzcy
Instalacja słowno-muzyczna
Z wielką przyjemnością zapraszamy państwa na live-act duetu Fetlar w trakcie którego zanurkujemy w odmęty koralowych raf polskiego futuryzmu. Wśród dźwiękowych wodorostów będzie można wysłuchać poezji Tytusa Czyżewskiego, Brunona Jasieńskiego, Anatola Sterna, Aleksandra Wata, a także Stanisława Młodożeńca.
wjazd:
w dniu wydarzenia 20PLN — występujący free
- stół czasu bez szwajcarskiej precyzji
19:50 - 20:00 — zbiórka slamerska / otwarcie drzwi
20:10 — otwarcie wieczoru + główna część SLAMu: część 1
(opcjonalnie część 2)
przerwa 15 minut
21:50 — półfinał + finał SLAMu
przerwa 15 minut
22:35 — instalacja słowno muzyczna Fetlar/Kempa
Adam Kempa
urodzony w Bydgoszczy muzyk, instrumentalista, animator kultury i wydawca muzyczny. Występuje jako artysta solowy lub z takimi grupami artystycznymi jak: Godot, 5G, Rozwód, Fetlar. Zagrał ponad 100 koncertów w Polsce i za granicą, czasami lubi piosenki, czasami niekontrolowany hałas. Przy jego współudziale opublikowano kilkanaście oficjalnych wydawnictw muzycznych. W przeszłości związany z koncertową i festiwalową działalnością Miejskiego Centrum Kultury w Bydgoszczy. Rozwinął i pozwijał z czterdzieści tysięcy metrów bieżących kabla w bydgoskim Mózgu. Prowadzi inicjatywę Iskariota związaną z dystrybucją polskich niezależnych wydawnictw płytowych.
Fetlar
to artystyczny pseudonim bydgoskiego muzyka Mateusza Lubiewskiego, wyrosłego na gruncie bydgoskiej sceny eksperymentalnej związanej z klubem "Mózg".
Fonograficznie zadebiutował w duecie współtworzonym z Adamem Kempą o błyskotliwej nazwie Kempa/Lubiewski. W tym układzie wydane zostały dwa albumy – debiutancki Do Oraju Barwistanu (2016) i sofomor Godot (2017), na której udzieliło się kilku uznanych na scenie alternatywnej artystów (Krzysztof Ostrowski (Clinamen), Łukasz Jędrzejczak (Alameda 5), Maciej Domagalski (Kordian Trudny).
W kolejnych latach Lubiewski udzielał się również jako gitarzysta bydgoskiej inkarnacji orkiestry improwizowanej (BOI), którą współtworzy z takimi muzykami jak Jacek Buhl (Alameda 5, Jachna/Mazurkiewicz/Buhl), Marcin Karnowski (3moonboys, Variete), Rafał Iwański (Alameda 5, Kapital).
W 2022 zadebiutował pod pseudonimem Fetlar albumem Inner forensics, wydanym przez warszawską oficynę Opus Elefantum. Materiał, który będzie promowany podczas jesiennej trasy koncertowej zrodził się z fascynacji aleatoryzmem, generative music i sztuką nowych mediów. Powstał jako dźwiękowa kontemplacja nad rolą twórcy w kontekście rozwoju współczesnej technologii, a jego zarys zrodził się już w 2018 roku kiedy Instytut Adama Mickiewicza wraz z firmą Ableton stworzyli bibliotekę sampli w oparciu o archiwalne nagrania legendarnego Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia.
Album miał brzmieć futurystycznie, ale jako, że niełatwo w drugiej dekadzie XXI wieku zbudować brzmienie, które można uznać za futurystyczne, Lubiewski postanowił odnieść się do form, które w swoim czasie były pionierskie i w specyficzny sposób ich charakter cały czas jawi się w zbiorowej świadomości jako rewolucyjny.
Samplom Studia Eksperymentalnego Inner forensics zawdzięcza niemal całą warstwę rytmiczną i chłodny retrofuturystyczny koloryt, a warstwę melodyczną standardowym narzędziom kompozycyjnym, które momentami zostały poszerzone o generatory używające techniki uczenia maszynowego. Całość została ocieplona sporą ilością mglistych padów i dronów, które miały za zadanie zrównoważyć chłodną mechaniczność materiału.
Za proces postprodukcji albumu odpowiadał Jakub Ziołek (Stara Rzeka, Alameda 5), a za oprawę graficzną artystka audio-wizualna Nina Adrjanczyk (Akpatok).
Gatunek: Ambient/Glitch/Experimental Music/IDM
"Muzykę cechuje wyraźna stabilność i wysoki poziom złożenia przy, powtórzę, ujmującej lekkości słuchania. Lubiewski zadbał też, żeby jego muzyka nie straciła dynamiki i nie utknęła w roli umilacza tła. Zbyt wiele tu niekonwencjonalnych zagrywek, współczesnych zabaw z dekonstrukcją, a także szerokiej wizji (…)"
Jarosław Szczęsny, Nowa Muzyka


____________________
Kalendarz wydarzeń
odbywających się w Bydgoszczy miej zawsze pod ręką dzięki aplikacji mobilnej (Android i iOS).
______________________
Informacje o wydarzeniach przesyłajcie na adres wydarzenia@visitbydgoszcz.pl
______________________
Bydgoskie Centrum Informacji nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek zmiany miejsc, godzin i dat wydarzeń.

do góry

beWir verwenden Cookies, um die Nutzung unserer Dienste zu erleichtern. Wenn Sie keine Cookies auf Ihrer Festplatte haben möchten, ändern Sie die Einstellungen Ihres Browsers.

Ich verstehe