Przejdź do treści
EBD 2020
Oficjalna strona turystyczna Bydgoszczy

Na życzenie melomanów

Gdzie?
Na życzenie melomanów

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Pomorskiej
José Maria Florêncio dyrygent
Ewa Vesin sopran


 Richard Wagner (1813-1883) – Preludium i śmierć Izoldy z opery „Tristan i Izolda”
Giuseppe Verdi (1813-1901) – Aria Leonory Tacea la notte placida z I aktu opery „Trubadur”
Vincenzo Bellini (1801-1835) – Uwertura do opery „Norma”
Stanisław Moniuszko (1819-1872) – Aria Halki z IV aktu opery „Halka”
Aleksandr Borodin (1833-1887) – Tańce połowieckie z opery „Kniaź Igor”
Giacomo Puccini (1858-1924) – Aria Sola, perduta, abbandonata z opery „Manon Lescaut”
Pietro Mascagni (1863-1945) – Intermezzo z opery „Rycerskość Wieśniacza”
Pietro Mascagni (1863-1945) – Aria Santuzzy Voi lo sapete o mamma z opery „Rycerskość Wieśniacza”
Georges Bizet (1838-1875) – Intermezzo z III aktu opery „Carmen”
Giacomo Puccini (1858-1924) – Walc Musetty z II aktu opery „Cyganeria”


 KONCERT Z NIANIĄ
Na czas trwania koncertu będzie można zostawić dzieci (od 3 do 7 roku życia) pod opieką wykwalifikowanych animatorów z UKW.
Prosimy o zgłoszenia najpóźniej jeden dzień przed koncertem. Bilety dla dzieci w cenie 1 zł będą do odbioru w kasie biletowej FP.


 


Bilety do nabycia na www.bilety24.pl, w kasie biletowej FP
oraz w Biurze Podróży „Wakacyjny świat” ul. Magnuszewska 8, Bydgoszcz tel. 52 320 52 29


 



Melomani kochają najpiękniejszy instrument, jakim jest ludzki głos, a zwłaszcza w takim wspaniałym repertuarze, i specjalnie dla nich zaśpiewa Ewa Vesin. Oto, co 3 lata temu napisał o sopranistce Sławomir Pietras: „Prawdziwym odkryciem Krynicy była śpiewaczka niejednokrotnie już pokazująca się w polskich teatrach operowych. Nie zechciał jednak tego zauważyć nikt z tych, którzy to dawno zrobić powinni, postawić ten talent tam, gdzie stać powinien. Nazywa się Ewa Vesin. Jest młodą, urodziwą, świetnie poruszającą się po scenie Polką. Posiada ciemny w barwie, elektryzujący głos z gatunku soprano spinto agilita seria, jak określała to sama Maria Callas, myśląc oczywiście o sobie. Ze swadą, jednocześnie dyscypliną i wyobraźnią zaśpiewała Vissi Tarte… z Toski, Sola, perduta, abbandonata… z Manon Lescaut (…). Patrzyłem na nią i słuchałem zauroczony”. Karierę wokalną artystka rozpoczęła jako studentka, debiutując na scenie Opery Wrocławskiej w Czarodziejskim flecie Mozarta. Studiowała śpiew w Akademii Muzycznej w Krakowie i Wrocławiu. Doskonaliła swój warsztat wokalny pod okiem profesor Doris Yarick- Cross i Timothy’ego Shaindlina na Yale University (USA). Od 2010 jest pedagogiem w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Laureatka nagrody dpecjalnej oraz stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2007), odznaczona Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” 2010). Wielokrotnie kreowała główne role w takich dziełach, jak Halka Moniuszki, Czarodziejski flet Mozarta, Carmen Bizeta, Zemsta nietoperza J. Straussa, Opowieści Hoffmanna Offenbacha, Don Carlos, Otello i Trubadur Verdiego, Tosca Pucciniego, Walkiria Wagnera i innych. Odbyła tournée po Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Wystąpiła dla księżnej i księcia Luksemburga podczas Festival de Wiltz (partia tytułowa w Carmen). W 2005 została zaproszona przez wnuka Richarda Wagnera, Wolfganga Wagnera do udziału w przesłuchaniu w ramach Bayreuther Festspiele. Brała udział w festiwalach, m.in. Viva il Canto, Wratislavia Cantans, Festiwalu Wagnerowskim we Wrocławiu, Musica Polonica Nova. Współpracuje z Operą Krakowską, Śląską i Podlaską, filharmoniami: Wrocławską, Podlaską, Olsztyńską i Zielonogórską oraz NOSPR-em i Polską Orkiestrą Radiową. W latach 2003-2012 była solistką Opery Wrocławskiej, od 2013 jest solistką Teatru Wielkiego w Łodzi. Współpraca z wybitnymi dyrygentami, takimi jak: Krzysztof Penderecki, Jacek Kaspszyk, Alexander Liebreich, Łukasz Borowicz, Michał Klauza, Tadeusz Kozłowski, Tadeusz Serafin, Marek Pijarowski, Wojciech Rodek, oraz reżyserami – Hansem-Peterem Lehmanem, Waldemarem Zawodzińskim, Roberto Skolmowskim, Markiem Weissem (Weiss-Grzesiński), Laco Adamikiem, Michałem Znanieckim, Tadeuszem Bradeckim, itd. – przyczynia się do sukcesów artystycznych Ewy Vesin. Całość poprowadzi maestro José Maria Florêncio, od lat współpracujący z Filharmonią Pomorską, od 10 stały gościnny dyrygent Capelli Bydgostiensis. Urodził się w Brazylii, ale od wielu lat jest obywatelem polskim. Edukację muzyczną rozpoczął w swoim rodzinnym mieście Fortaleza, kontynuował ją na Uniwersytecie Minas Gerais w Belo Horizonte, a następnie uzupełnił na wielu kursach mistrzowskich w swoim kraju oraz w The Juilliard School of Music w Nowym Jorku, Musikhochschule w Wiedniu i w Warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, gdzie ukończył studia z wyróżnieniem na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki w klasie Henryka Czyża. Po przyjeździe do Polski (1985), prawie natychmiast rozpoczął aktywną karierę dyrygencką.


 

do góry

Nasza strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, marketingowych i promocyjnych. Możesz wyłączyć tę opcję w ustawieniach prywatności swojej przeglądarki. Polityka prywatności

Rozumiem

Nasza strona korzysta z plików cookies w celach statystycznych, marketingowych i promocyjnych. Możesz wyłączyć tę opcję w ustawieniach prywatności swojej przeglądarki. Polityka prywatności

Rozumiem